11 Questions-Slash-Comments Answered!

I got some questions from the lovely lovingmylense.

Congrats on having another child soon, when will this happen? How will this happen?
Thanks! We’ve been “in the books” with an agency for an open adoption for almost three years now. We’ve had a coupla false starts close calls. I dunno when we’ll get “the call.” I hope soon? Cuz I’m getting old and stuff. 

Busy daddy does yoga and what do you do?
I do yoga sometimes, too, but not in a cult-y kinda way like some yoga maniacs enthusiasts. Mostly I make animated GIFs and eat and stuff, which apparently burns about three calories!

Wow, those are beautiful, handsome family members, even if one is crazy, they were beautiful and dressed well.
I think old-timey pics always make peeps look nice, no matter how cray they are, amirite?

So you don’t drink any alcohol?
I dunno, I guess I haven’t had a drink drink in about 15 years? It’s not as sad as it sounds. More than anything, I kinda sorta miss beer, but the carbs and stuff.

What age did you come out to yourself? What age did you come out to your family?
As noted American philosopher and collector of little monsters Stefani Joanne Angelina Germanotta once said:

My mama told me when I was young
We are all born superstars
She rolled my hair and put my lipstick on
In the glass of her boudoir

You have beautiful grass, who does it?
Actually, our grass is super-whacked cuz we don’t put chemicals and stuff on it, but I find PhotoShop does an awight job at making bad grass look purty.

How is the nanny’s toe?
After waiting in the emergency room for five hours, getting six stitches and a cast on her toe, then calling off werk for a week, the boy’s nanny’s toe is now fine, thanks for asking!

Staff parking summer school post is spot on!! I wish I had time to write my view on all that jazz.
Thankfully summer school ends this week!

I wish I lived next to you, you’re both great fathers, providers, and your son is awesome.
Thanks! We’re awight, but the boy is super-duper awesome, I agree! I will say, though, that NC is pretty nice, too!

How long have you been with the boy’s father? How did you meet?
Busy daddy and I have been together for 20 years, I think? We were set up on a blind date in grad school.

What is your Instagram name?
You can follow me @kippcheng. Fair warning, tho: my Instagram is mostly filled with pics of pho and other eats, so it’s kinda boring and stuff. Actually, it’s pretty much the same shizz I post on my blog. Whomp whomp.

Thanks for your questions and nice comments!

These aren't phone camera shots, are they? They look really good, like the-restaurants-should-buy-them-from-you good. Also, I know you want a little girl, but would you settle for a seventeen-year-old boy that thinks the boy is a really lucky dude?

Hey, guurrl-slash-boi, hey! I’ll let in on my not-so-ancient Chinese secret: I recently started using an EyeFi Mobi, which is an SD card that lets me take pics with my regular camera, but since the card has a built-in wifi sensor, I can immediately download the pics to my phone and post directly to the Interwebz.

The best part about the EyeFi Mobi is that you don’t need wifi to download  pics to your phone directly from your camera. It’s kinda magical and stuff. The downside is that I’ve noticed the pics on the EyeFi Mobi card come out kinda soft on focus. I’m not sure if it’s the card or whatnot.

image

As a side note, if you’re looking for a camera that’s (much) better than a regular point-and-shoot, but not as clunky or as expensive as a digital SLR, I highly recommend the Panasonic Lumix GF1. It’s the best camera that I’ve ever owned and is my everyday go-to camera. Generally, I’m a huge fan of Panasonic cameras, but the color compression tends to be more vivid than other cameras.

As for adopting a seventeen-year-old boy instead of a baby girl, we are totes open to any gender, really, as long as said seventeen-year-old boy is willing to wear the adorbz dresses that I bought in Milan and is willing to change his name to Claire or Alice, then we’re good.

Thanks for your questions!

I dunno if it’s the heat or the humidity but California is doing a number on ma hurr did. But at least my fake mustache game is on point and/or not. 

Because I am allegedly a grownup, I waited until the last minute decided to tackle preparing my 2013 taxes the night before meeting with my accountant. I’ll tell you what, despite my compulsive hoarding disorder, I’m amazed that I’m always able to find all of the important-slash-relevant docs that I need when it comes to tax season. It’s like I have some kind of weird sixth sense for tracking down that shizz. Werk.
Doing my taxes is a bit like strolling down memory lane, only looking through the lens of all of the money that I didn’t make and/or way over-spent. I experienced some wicked flashbacks of what a total shit year 2013 was for me.
To recap my 2013:
I got canned from a job that I once lurved (that is until my terrific boss left the company and the bigwigs installed a complete moron in his place).
I got a new job, which is, like, a bajillion times better and/or more glamorous than my previous started-out-great-then-turned-awful job, obvs.
I travelled a lot for werk.
We adopted a baby.
Then we lost the baby.
I spent a shizzton of money that I didn’t have because of reasons.
I didn’t save enough money.
Here’s to a better and more prosperous 2014! It couldn’t possibly suck as much as last year, amirite?

Because I am allegedly a grownup, I waited until the last minute decided to tackle preparing my 2013 taxes the night before meeting with my accountant. I’ll tell you what, despite my compulsive hoarding disorder, I’m amazed that I’m always able to find all of the important-slash-relevant docs that I need when it comes to tax season. It’s like I have some kind of weird sixth sense for tracking down that shizz. Werk.

Doing my taxes is a bit like strolling down memory lane, only looking through the lens of all of the money that I didn’t make and/or way over-spent. I experienced some wicked flashbacks of what a total shit year 2013 was for me.

To recap my 2013:

  • I got canned from a job that I once lurved (that is until my terrific boss left the company and the bigwigs installed a complete moron in his place).
  • I got a new job, which is, like, a bajillion times better and/or more glamorous than my previous started-out-great-then-turned-awful job, obvs.
  • I travelled a lot for werk.
  • We adopted a baby.
  • Then we lost the baby.
  • I spent a shizzton of money that I didn’t have because of reasons.
  • I didn’t save enough money.

Here’s to a better and more prosperous 2014! It couldn’t possibly suck as much as last year, amirite?

mrjarkalooky:

In case there was ever any doubt that I have the Most Glamorous Job in the World, the preeminent authority of All Things Glamorous has confirmed this as fact. I dunno, it’s awight.

True story: I spent, like, two hours with the super-nice, super-talented New York Times photographer, who followed me around and snapped pics of me working and stuff. As you can imagine, the pics were positively riveting! There was a pic of me on a conference call! And there was a pic of me editing a 16-page document! And then there was a pic of me editing photos and videos for a pretty Keynote presentation! Seriously, pics of me working are super-glamorous, obvs. I dunno how the esteemed NYT editors chose just one pic!!!
Also, I actually wore pants for the photo shoot instead of wearing my usual boxer shorts while I’m at work in my home office. Why does my noggin look so big compared to my teeny-tiny body?

mrjarkalooky:

In case there was ever any doubt that I have the Most Glamorous Job in the World, the preeminent authority of All Things Glamorous has confirmed this as fact. I dunno, it’s awight.

True story: I spent, like, two hours with the super-nice, super-talented New York Times photographer, who followed me around and snapped pics of me working and stuff. As you can imagine, the pics were positively riveting! There was a pic of me on a conference call! And there was a pic of me editing a 16-page document! And then there was a pic of me editing photos and videos for a pretty Keynote presentation! Seriously, pics of me working are super-glamorous, obvs. I dunno how the esteemed NYT editors chose just one pic!!!

Also, I actually wore pants for the photo shoot instead of wearing my usual boxer shorts while I’m at work in my home office. Why does my noggin look so big compared to my teeny-tiny body?